Přihlásit  

Čechům vyhovuje ovládat účty přes internet

A průzkum ING ukázal, že to tak bylo už před epidemií Covid-19

V době nejpřísnějších opatření proti koronaviru většina z nás pracovala z domova a nákupy jsme řešili jen na internetu. Stejnou cestou jsme platili účty a ovládali své bankovnictví. Jak vyplývá z průzkumu, který si banka ING nechala udělat ještě před začátkem koronavirové epidemie, v podstatě jsme jen pokračovali v tom, co považujeme za nejjednodušší a nejpohodlnější. Ovládat účty přes internet je dnes přirozené pro většinu Čechů. Na pobočky chodí spíš kvůli požadavkům bank.

Podle spotřebitelského průzkumu ING většina (83 %) Čechů nemá problém založit si běžný nebo spořicí účet v bance bez návštěvy pobočky. Vadilo by to jen 17 % dotázaných. Každý druhý (51 %) Čech do banky nepotřebuje chodit vůbec a svůj účet zvládne ovládat pouze přes internet. Dalších 40 % si vystačí s internetem na běžné situace, ve složitější situaci si poradí jinak, např. zavolá na zákaznickou linku.

Devět z deseti Čechů se nejmíň jednou týdně přihlásí do internetového bankovnictví. Naopak zavolat do banky aspoň jednou za rok se rozhodne jen třetina lidí. Nejčastějším důvodem, proč volají, je, že chtějí řešit svůj požadavek s „živým člověkem, ale nechce se jim chodit na pobočku, případně jsou zvyklí řešit věci po telefonu,“ vysvětluje Radek Sedlář, ředitel retailové sekce banky ING Česká republika.

Ani jednou za rok nezajde na pobočku své banky skoro polovina Čechů (47 %). Pětina (22 %) z nás se v bance ukáže právě jen jednou ročně a další pětina (20 %) maximálně několikrát do roka. Skoro tři čtvrtiny (71 %) dotázaných ale uvádějí, že kdyby návštěva pobočky záležela jen na jejich rozhodnutí, klidně by se bez ní obešli. Jdou tam jen proto, že to vyžaduje jejich produkt nebo služba. 


Polovina Čechů už dnes do banky nechodí

Každý druhý z nás (48 %) už teď ovládá veškeré svoje bankovní služby jen on-line. Třetina dotázaných (32 %) by uvítala osobnější způsob správy svých financí v případě složitějšího produktu. 18 % by váhalo použít on-line prostředí v případě větší částky peněz. Měli by strach o bezpečnost dat. A jen 7 % dotázaných uvedlo, že o svých penězích budou chtít vždycky jednat s fyzickým člověkem.

 

Banka ING jde digitální cestou

Banka, která před 19 lety jako první přivedla na český trh spořicí účet, se zaměřuje výhradně na digitální kanály prodeje a případně na přímý prodej. ING Bank Česká republika analyzuje chování svých zákazníků i aktuální trendy na trzích ve vyspělých státech. K tomu se přidává i průzkum spotřebitelského chování. Výsledkem téhle rovnice je fakt, že ING pobočkovou síť v podstatě nepotřebuje.

 

Analyzovali jsme výsledky naší pobočkové sítě a zjistili, že víc než 80 % kapacity našich kiosků a poboček sloužilo pouze k informování či obsluze našich stávajících zákazníků, a toto číslo dlouhodobě rostlo. Naše stávající produktové portfolio aktuálně tvoří spořicí účet a podílové fondy. A ty si klient může snadno založit on-line. Z toho vyvozujeme, že prostřednictvím digitálních technologií a zákaznického call-centra jsme schopni obsloužit klienty lépe a efektivněji,“ potvrzuje Radek Sedlář, ředitel retailové sekce banky ING Česká republika.

Více o Internetovém bankovnictví

 

 

Rádi vám pomůžeme

Zavolejte nám na naši bezplatnou linku nebo nám nechte vzkaz a my se vám ozveme.