Přihlásit  

Hravý Finančník vtáhne děti do světa peněz

05.08.2015

Hravý Finančník vtáhne děti do světa peněz

Hravý Finančník vtáhne děti do světa penězČeská ING Bank je v oblasti donátorských a dobrovolnických aktivit činná již řadu let. Jejím primárním cílem se stala pomoc znevýhodněným dětem, podpora jejich talentu a vzdělávání. Tyto aktivity realizuje už deset let pod hlavičkou ING Bank Fondu Nadace Terezy Maxové dětem.

Cílem banky je podporovat lidi, aby byli stále o krok napřed – v životě i  podnikání. Nedílnou součástí strategie i každodenní činnosti banky je proto i vzdělávání. Z tohoto důvodu  byl na jaře letošního roku spuštěn pilotní projekt Finančník, který má za úkol zvyšovat finanční gramotnost dětí nejen z dětských domovů.

„Již delší dobu jsme přemýšleli, jak bychom se mohli, kromě finanční podpory jednotlivých projektů, také sami aktivně zapojit a předat dětem své zkušenosti a znalosti z finančního světa. Inspirovali jsme se u kolegů z Amsterodamu, kteří mají s podobným formátem zkušenosti. Využili jsme jejich formu finančního kvízu, který jsme upravili pro české podmínky.  Jedná se o zábavnou formu finančního kvízu, kdy, přes různé tipovací, početní nebo vědomostní otázky, mezi sebou soutěží jednotlivé týmy dětí a cílem je nasbírat co nejvíce hracích peněz za správně zodpovězené otázky. Od dubna jsme s ním navštívili 12 dětských domovů a základních škol a oslovili tak 250 dětí,“ říká k projektu Jindra Machačová, předsedkyně ING Bank Fondu Nadace Terezy Maxové dětem, a dodává: „Od dětí i vychovatelů máme zatím jen pozitivní ohlasy, což nás samozřejmě těší a motivuje k pokračování v projektu.“

Návštěvy vedené hravou a nenásilnou formou jsou určeny pro děti zhruba od devíti let. „Každé setkání s Finančníkem začínáme vždy krátkým úvodem do světa financí, vysvětlením základních pojmů a informacemi, které by pro děti mohly být užitečné. Mladší děti pak vzděláváme formou pohádek s tematikou peněz a nakládání s nimi. Po přečtení pohádky s nimi diskutujeme, proč se které zvířátko chovalo právě tak, co dělalo dobře a co špatně a jaké z toho plyne ponaučení,“ doplňuje Machačová.