Přihlásit  

Internetové bankovnictví

Pro přístup do Internetového bankovnictví potřebuji:

Autorizační mobilní telefon

Pokaždé, když se budete přihlašovat, vám na telefon přijde SMS s jednorázovým kódem. Jednoduchý postup, jak si nastavit autorizační mobilní telefon, najdete tady.

Klientské číslo

Klientské číslo je obvykle 10místné číslo, které zadáváte jako uživatelské jméno, když se chcete přihlásit do Internetového bankovnictví.
Najdete ho v e-mailu nebo v dopise, který jste od nás dostali při založení ING Konta. Pokud své klientské číslo neznáte nebo ho nemůžete najít, zavolejte nám prosím na naši bezplatnou zákaznickou linku 800 159 159 a my vám rádi pomůžeme.

Uživatelské jméno

Uživatelské jméno slouží pro snadnější přihlášení do Internetového a Mobilního bankovnictví jako alternativa ke Klientskému číslu. Sami si můžete nastavit takové Uživatelské jméno, které si snadno zapamatujete. Jednoduchý postup najdete tady.

Heslo

Heslo potřebujete pro bezpečně přihlášení do Internetového bankovnictví. Pokud jste svoje heslo zapomněli, podívejte se prosím tady, jak si ho znovu nastavit.

Biometrické údaje

Nastavte si přihlašování do Mobilního bankovnictví prstem nebo obličejem. Je to bezpečné, a přitom rychlejší. Navíc nenáročné na paměť.

Váš mobil určuje, jakým způsobem se přihlásíte:
• Android – otisk prstu
• iOS – otisk prstu, nebo rozpoznání obličeje

Podívejte se tady, jak si biometrické údaje nastavit.

Jak se přihlásím do Internetového bankovnictví?

macBook anim
Hledat
  • 1. Klikněte na tlačítko „Internetové bankovnictví“ v pravém horním rohu na stránce ing.cz
  • 2. Zadejte své klientské číslo
  • 3. Klikněte na tlačítko „Další“
  • 4. Zadejte své heslo a klikněte na tlačítko „Další“
  • 5. Zadejte kód který jste obdrželi na váš autorizační telefon
  • Více info

Zapomněl jsem heslo, co teď?

macBook anim
Hledat
  • 1. Zadejte své klientské číslo
  • 2. Klikněte na odkaz „Zapomněl jsem heslo“
  • 3. Klikněte na tlačítko a na mobil vám přijde ověřovací kód
  • 4. Zadejte 3 chybějící čísla z 6místného kódu, který jste obdrželi prostřednictvím SMS
  • 5. Nyní odpovězte na 3 otázky týkající se vašich kontaktních údajů nebo financí
  • 6. Zadejte nové heslo dvakrát a potvrďte
  • 7. Nyní se můžete přihlásit pomocí nového hesla
  • Více info

Mohu dohledat transakce starší více než měsíc?

macBook anim
Hledat
  • 1. Klikněte na hlavní stránku bubliny ING Konto
  • 2. Klikněte na ikonu kalendáře
  • 3. Vyberte poslední měsíc
  • 4. Rozbalte graf
  • Více info

Jak zadám platbu, trvalý příkaz nebo inkaso?

macBook anim
Hledat
  • 1. Klikněte na Převody
  • 2. Vyberte „Nový převod“
  • 3. Zadejte podrobnosti o novém příjemci - jméno, číslo účtu
  • 4. Vyplňte podrobnosti o platbách - částku, jednorázově nebo opakovaně, datum, poznámku
  • 5. Klikněte na tlačítko Pokračovat
  • 6. Zadejte potvrzovací kód, který jste obdrželi v SMS zprávě, a potvrďte

Jak zjistím, kolik mi fond vydělává?

macBook anim
Hledat
  • 1. Základní přehled o aktuální výkonnosti v % i v měně najdete přímo v bublině fondu stránce na hlavní stránce Internetového bankovnictví
  • 2. Pro detail výkonnost klikněte na bublinu fondu
  • 3. Kliknutím na "Zobrazit graf" rozbalte grafy s minulým vývojem
  • 4. Zvolte si pohled na Ziskovost v % nebo Kapitál v měně pomocí přepínačů v levém horním rohu
  • Více info

Jak mohu začít investovat do podílových fondů?

macBook anim
Hledat
  • 1. Klikněte v menu na „Nákup fondů“
  • 2. Vyberte si jednoduše fond podle nabídky
  • 3. Internetové bankovnictví vás provede uzavřením smlouvy krok za krokem
  • 4. V průběhu vyplňte investiční dotazník, který vám pomůže vybrat vhodnou skupinu fondů odpovídající vašemu investičnímu profilu
  • Více info

Přihlášení a přihlašovací údaje

Jak se přihlásím do Internetového bankovnictví?

Na přihlašovací stránku se kdykoli dostanete ze stránek ing.cz kliknutím na tlačítko „Internetové bankovnictví“ v pravém horním rohu. Odkaz na Internetové bankovnictví z bezpečnostních důvodů nikdy neposíláme e-mailem nebo jiným způsobem – na žádné odkazy do Internetového bankovnictví z e-mailů nebo jiných stránek, než je ing.cz, neklikejte.

Na přihlašovací stránce do pole Klientské číslo vyplňte svoje klientské číslo, které najdete v e-mailu nebo dopise, který jste od nás obdrželi při zakládání účtu.

TIP: V případě, že se přihlašujete z počítače a prohlížeče, který používáte jenom vy, můžete také kliknout na možnost „Zapamatovat si mě“– stránka si pro příště bude pamatovat vaše Klientské číslo a nebudete ho nemuset zadávat znova.

Potom klikněte na tlačítko „Další“ a zadejte své heslo do Internetového bankovnictví. Pokud svoje heslo neznáte, můžete si ho nastavit kliknutím na „Zapomněl jsem heslo“.

Zadejte kód, který jste obdrželi na váš autorizační telefon. Pokud nemáte nastavený autorizační telefon, můžete si ho nastavit několika způsoby.

Jak si můžu zkontrolovat, že jsem heslo zadal správně?

Aby vaše přihlašování do Internetového a Mobilního bankovnictví bylo jednodušší, přidali jsme novou funkci Náhled hesla. V políčku „Heslo“ teď nově najdete ikonu „oka“ 👁, pomocí které si zobrazíte své zadané heslo. Když ho chcete znovu skrýt, klikněte na ikonu přeškrtnutého „oka“ 👁.

Díky tomu se vám už nestane, že byste si omylem zablokovali přístup ke svému účtu.

1) V Internetovém bankovnictví:

macBook Jak si můžu zkontrolovat, že jsem heslo zadal správně?
  • 1. Zadejte svoje klientské číslo a potvrďte tlačítkem „Další“.
  • 2. Zadejte svoje heslo, klikněte na ikonu „oka“ a zkontrolujte si, jaké heslo jste zadali. Pak potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.
  • 3. Klikněte na ikonu „přeškrtnutého oka“, abyste heslo znovu skryli, a potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.

2) V Mobilním bankovnictví:

Jak si můžu zkontrolovat, že jsem heslo zadal správně?
  • 1. Zadejte svoje klientské číslo a potvrďte tlačítkem „Další“.
  • 2. Zadejte svoje heslo, klikněte na ikonu „oka“ a zkontrolujte si, jaké heslo jste zadali. Pak potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.
  • 3. Klikněte na ikonu „přeškrtnutého oka“, abyste heslo znovu skryli, a potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.

Krok 1: Zadejte svoje klientské číslo a potvrďte tlačítkem „Další“.

Krok 2: Zadejte svoje heslo, klikněte na ikonu „oka“ a zkontrolujte si, jaké heslo jste zadali. Pak potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.

Krok 3: Klikněte na ikonu „přeškrtnutého oka“, abyste heslo znovu skryli, a potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.

Kde najdu přehled svých pravidelných investic?

Jak jednoduše zadám jednorázové heslo z SMS při přihlašování do Mobilního bankovnictví?

Automatické vyplňování jednorázového hesla z SMS, kterou pošleme na váš autorizační telefon, urychluje přihlášení do Mobilního bankovnictví. Bez zbytečného přepínání mezi aplikacemi v mobilu nebo kopírování jednorázového hesla ze zpráv.

Pokud pro přihlášení do Mobilního bankovnictví používáte svůj autorizační telefon, stačí jedním kliknutím povolit vložení jednorázového hesla do uvedeného pole.

Jak jednoduše zadat SMS kód při přihlašování do Mobilního bankovnictví?
  • 1. Na přihlašovací obrazovce zadejte svoje klientské číslo nebo uživatelské jméno a potvrďte tlačítkem „Další“.
  • 2. Zadejte svoje heslo a potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.
  • 3. Počkejte, až vám přijde SMS zpráva se 4místným jednorázovým heslem.
  • 4. Klikněte do pole pro vyplnění kódu a potom na volbu „Ze zpráv“, kterou uvidíte v šedém poli nad zobrazenou klávesnicí.
  • 5. Jednorázové heslo z SMS se automaticky vloží do pole kódu. Pak už ho stačí jenom potvrdit tlačítkem „Přihlásit“.

Krok 1: Zadejte svoje klientské číslo a potvrďte tlačítkem „Další“.

Krok 2: Zadejte svoje heslo a potvrďte tlačítkem „Přihlásit“.

Krok 3: Počkejte na SMS zprávu s autorizačním kódem.

Krok 4: Klikněte do pole pro vyplnění kódu a potom na volbu „Ze zpráv“, kterou uvidíte v šedém poli nad klávesnicí.

Krok 5: Autorizační SMS kód se automaticky vloží do pole kódu. Pak už ho stačí jenom potvrdit tlačítkem „Přihlásit“.

Jak jednoduše zadat SMS kód při přihlašování do Mobilního bankovnictví?

Jak si změním příjmení, trvalé bydliště, číslo nebo platnost dokladu?

  1. Vyfoťte (například mobilním telefonem) nebo naskenujte obě strany svého dokladu totožnosti. Dbejte na to, aby byly fotky dokladu čitelné.
  2. Přihlaste se do Internetového bankovnictví pod tímto odkazem nebo postupujte dle ilustračního návodu.
  3. Nahrajte fotky vašeho dokladu na stránku, kam budete automaticky přesměrováni.

Jak se dozvím, že už změna proběhla? Jakmile provedeme změnu, dáme vám vědět zprávou v Internetovém bankovnictví.

Kde najdu své klientské číslo?

Klientské číslo je obvykle 10místné číslo, které zadáváte do prvního pole přihlašovací stránky Internetového bankovnictví.

Můžete ho vždy najít v e-mailu nebo v dopise , který jste od nás obdrželi při zakládání účtu.

Pokud své Klientské číslo neznáte a nemůžete ho najít, obraťte se na naši bezplatnou zákaznickou linku 800 159 159.

TIP: V případě, že se přihlašujete z počítače a prohlížeče, který používáte jenom vy, můžete také kliknout na možnost „Zapamatovat si mě“– stránka si pro příště bude pamatovat vaše Klientské číslo a vy ho nemusíte znova zadávat.

Jak nastavit vlastní Uživatelské jméno?

1) V Internetovém bankovnictví:

macBook Jak si můžu zkontrolovat, že jsem heslo zadal správně?
  • 1. Přihlaste se do svého Internetového bankovnictví pod tímto odkazem a v pravém horním rohu klikněte na „Můj profil“.
  • 2. Ve spodní části obrazovky v sekci „Zabezpečení" pod „Přihlašovací údaje“ klikněte na odkaz „Změnit uživatelské jméno".
  • 3. Seznamte se s informacemi na stránce a potvrďte tlačítkem „Změnit“.
  • 4. Zadejte svoje vlastní Uživatelské jméno, postup zopakujte a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.
    • Údaj musí obsahovat 4 - 30 znaků, z toho alespoň 1 písmeno.
    • Můžete použít písmena bez diakritiky, číslice a speciální znaky: @.-_%$#*!?+.
    • Velká a malá písmena se nerozlišují, můžete použít kteroukoliv variantu.
  • 5. Pro ověření změny zadejte nejprve svoje heslo a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  • 6. Pro potvrzení změny zadejte jednorázový SMS kód a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.
  • 7. Vaše vlastní Uživatelské jméno je teď nastaveno. Můžete ho použít při příštím přihlášení.

2) V Mobilním bankovnictví:

Jak si můžu zkontrolovat, že jsem heslo zadal správně?
  • 1. Přihlaste se do svého Mobilního bankovnictví prostřednictvím aplikace pro iOS nebo Android a v nabídce „Menu“ klikněte na „Můj profil“.
  • 2. Ve spodní části obrazovky v sekci „Zabezpečení" pod „Přihlašovací údaje“ klikněte na odkaz „Změnit uživatelské jméno".
  • 3. Seznamte se s informacemi na stránce a potvrďte tlačítkem „Změnit“.
  • 4. Zadejte svoje vlastní Uživatelské jméno, postup zopakujte a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.
    • Údaj musí obsahovat 4 - 30 znaků, z toho alespoň 1 písmeno.
    • Můžete použít písmena bez diakritiky, číslice a speciální znaky: @.-_%$#*!?+.
    • Velká a malá písmena se nerozlišují, můžete použít kteroukoliv variantu.
  • 5. Pro ověření změny zadejte nejprve svoje heslo a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  • 6. Pro potvrzení změny zadejte jednorázový SMS kód a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.
  • 7. Vaše vlastní Uživatelské jméno je teď nastaveno. Můžete ho použít při příštím přihlášení.

Krok 1: Přihlaste se do svého Mobilního bankovnictví prostřednictvím aplikace pro iOS nebo Android a v nabídce „Menu“ klikněte na „Můj profil“.

Krok 2: Ve spodní části obrazovky v sekci „Zabezpečení" pod „Přihlašovací údaje“ klikněte na odkaz „Změnit uživatelské jméno".

Krok 3: Seznamte se s informacemi na stránce a potvrďte tlačítkem „Změnit“.

Krok 4: Zadejte svoje vlastní Uživatelské jméno, postup zopakujte a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.

  • Údaj musí obsahovat 4 - 30 znaků, z toho alespoň 1 písmeno.
  • Můžete použít písmena bez diakritiky, číslice a speciální znaky: @.-_%$#*!?+.
  • Velká a malá písmena se nerozlišují, můžete použít kteroukoliv variantu.

Krok 5: Pro ověření změny zadejte nejprve svoje heslo a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.

Krok 6: Pro potvrzení změny zadejte jednorázový SMS kód a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.

Krok 7: Vaše vlastní Uživatelské jméno je teď nastaveno. Můžete ho použít při příštím přihlášení.

Jak nastavit vlastní Uživatelské jméno?

Zapomněl jsem heslo, co teď?

Po zadání svého Klientského čísla klikněte na odkaz „Zapomněl jsem heslo“ přímo pod polem pro heslo.

Pokud máte nastavený autorizační mobilní telefon, přijde vám na na toto telefonní číslo SMS zpráva s ověřovacím kódem. Pokud autorizační mobilní telefon nastavený nemáte nebo dané číslo už není aktuální, je třeba si je nejdříve nastavit.

Následně zadejte kód, který jste obdrželi v SMS, a klikněte na „Přijmout“.

Dalším krokem je zodpovězení tří kontrolních otázek. Vyplňte odpověď nebo vyberte z možností a klikněte na „Pokračovat“.

V posledním kroku si nastavíte nové heslo. Heslo by mělo být zapamatovatelné a zároveň bezpečné.

Jak si nastavím autorizační mobilní telefon?

Varianta A:

  1. Pošlete si platbu ze svého transakčního účtu na svoje ING Konto.
  2. Nezapomeňte, že platba musí mít tyto náležitosti:
    • Částku v minimální hodnotě 1 Kč.
    • Variabilní symbol č. 1515151515.
    • Jako specifický symbol vyplňte vaše české telefonní číslo, které chcete nastavit jako nový autorizační telefon, bez mezinárodní předvolby.

Varianta B:

  1. Stáhněte si formulář pod tímto odkazem.
  2. Vytiskněte si formulář a vyplňte ho.
  3. Nechte si úředně ověřit váš podpis na formuláři.
  4. Formulář pošlete na adresu: ING Bank N.V., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9.

Jak se dozvím, že už mohu používat nový autorizační telefon?
Jakmile provedeme změnu, dáme vám vědět e-mailem a zprávou v Internetovém bankovnictví.

Jak si mohu změnit e-mail, autorizační telefon nebo kontaktní adresu?

  1. Přihlaste se do Internetového bankovnictví pod tímto odkazem nebo postupujte dle ilustračního návodu.
  2. Změňte své údaje na stránce, kam budete automaticky přesměrováni.

Jak se dozvím, že už změna proběhla? Jakmile provedeme změnu, dáme vám vědět zprávou v Internetovém bankovnictví.

Co je to ověření?

Ověření slouží zejména k provádění zabezpečené komunikace mezi námi a vámi, v rámci které vám můžeme sdělit všechny dostupné informace o vašem ING Kontu včetně důvěrných informací. Pro různé typy zabezpečné komunikace jsou námi vyžadovány různé typy oveření. Ověření může být provedeno jedním z následujících postupů nebo jejich kombinací: (a) zadáním klientského čísla a PINu (a jednorázového hesla), (b) zadáním klientského čísla a hesla (a jednorázového hesla), (c) ověřením vašeho podpisu prostřednictvím úředního ověření nám doručeného anebo třeba (d) naším pracovníkem, kterému fyzicky předložíte příslušné průkazy.

Ověření může být provedeno i jiným námi určeným způsobem, například pokud ztratíte vaše ověřovací údaje. V takovém případě prosím kontaktujte naše kontaktní centrum na bezplatné telefonní lince 800 159 159, které provede vaše ověření náhradním způsobem.

Co je to náhradní autorizace?

Náhradní autorizace slouží k ověření a potvrzení vaší totožnosti prostřednictvím Kontaktního centra. Při náhradní autorizaci je potřeba správně uvést Klientské číslo nebo vybrané údaje ze smlouvy. Náhradní autorizace se používá např. při ztrátě PIN a Hesla nebo při odblokování přístupu k účtu.

Jak si nastavit biometrické údaje?

Jak si nastavit biometrické údaje?

Tzv. biometrické ověření si nastavíte ve svém Mobilním bankovnictví. Od okamžiku, kdy biometrii povolíte, vám začne fungovat odemykání otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje.

  • 1. Přihlaste se do Mobilního bankovnictví prostřednictvím aplikace pro iOS nebo Android a v nabídce „Menu“ klikněte na „Můj profil“.
  • 2. Ve spodní části obrazovky v sekci „Zabezpečení" klikněte na „Povolit biometrické údaje“.
  • 3. Seznamte se s informacemi na stránce a potvrďte tlačítkem „Povolit“.
  • 4. Pro ověření nastavení zadejte nejprve svoje heslo a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  • 5. Pro potvrzení nastavení zadejte jednorázový SMS kód a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.
  • 6. Ověření biometrickými údaji je teď nastaveno.

Tzv. biometrické ověření si nastavíte ve svém Mobilním bankovnictví. Od okamžiku, kdy biometrii povolíte, vám začne fungovat odemykání otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje.

  • 1. Přihlaste se do Mobilního bankovnictví prostřednictvím aplikace pro iOS nebo Android a v nabídce „Menu“ klikněte na „Můj profil“.
  • 2. Ve spodní části obrazovky v sekci „Zabezpečení" klikněte na „Povolit biometrické údaje“.
  • 3. Seznamte se s informacemi na stránce a potvrďte tlačítkem „Povolit“.
  • 4. Pro ověření nastavení zadejte nejprve svoje heslo a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  • 5. Pro potvrzení nastavení zadejte jednorázový SMS kód a klikněte na tlačítko „Potvrdit“.
  • 6. Ověření biometrickými údaji je teď nastaveno.
Jak si nastavit biometrické údaje?

ING Konto

Kde zjistím stav svého účtu?

  1. Přihlaste se do Internetového bankovnictví pod tímto odkazem.
  2. Klikněte na bublinu s logem ING Konta.
  3. Prohlédněte si váš zůstatek nebo historii a detaily transakcí.
  4. Pokud chcete, vyhledávejte v transakcích, vytvořte si potvrzení o platbách nebo si upravte nastavení svého ING Konta.

Jak můžu změnit či přidat transakční účet?

Stačí při zadání platby vybrat nový účet a tím se vám nový transakční účet vytvoří. Maximální možný počet Transakčních účtů jsou 3, proto pokud budete chtít zadat další nad rámec povolených 3, tak budete muset jeden odstranit.

Jak jednoduše zadám jednorázové heslo z SMS při schvalování instrukcí v Mobilním bankovnictví?

Automatické vyplňování jednorázového hesla z SMS, kterou pošleme na váš autorizační telefon, urychluje ověřování zadávaných pokynů (například nových transakcí nebo změn v osobním nastavení) v Mobilním bankovnictví. Bez zbytečného přepínání mezi aplikacemi v mobilu nebo kopírování jednorázového hesla ze zpráv.

Pokud pro přihlášení do Mobilního bankovnictví používáte svůj autorizační telefon, stačí jedním kliknutím povolit vložení hesla do uvedeného pole.

  • 1. Na vybrané obrazovce zadejte svoje heslo a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  • 2. Počkejte, až vám přijde SMS zpráva se 4místným jednorázovým heslem.
  • 3. Klikněte do pole pro vyplnění kódu a potom na volbu „Ze zpráv“, kterou uvidíte v šedém poli nad zobrazenou klávesnicí.
  • 4. Jednorázové heslo z SMS se automaticky vloží do pole kódu. Jakmile kliknete na tlačítko „Potvrdit“, dojde ke schválení pokynu.

Jak si ověřím, že platba byla úspěšně provedena?

Transakce na svém účtu si můžete zkontrolovat v Internetovém bankovnictví v historii transakcí. Po kliknutí na transakci se vám zobrazí její detail s dalšími informacemi. Obrátit se můžete také na bezplatnou zákaznickou linku 800 159 159, kde vám veškeré informace rádi sdělíme.

Mohu dohledat transakce starší více než měsíc?

Stačí na stránce s transakcemi kliknout na kalendář a vybrat si období, které vás nejvíce zajímá. Vše si poté můžete vytisknout nebo stáhnout v Excelu.

Kde zjistím další informace o svém účtu (úrokovou sazbu atd.)?

Po kliknutí na úvodní bublinu se dostanete na stránku, kde jsou uvedeny všechny transakce na účtu. Po kliknutí na záložku „Zobrazit“ a zde poté na „Detail účtu“ dostanete všechny informace, které potřebujete.

Můžu si účet pojmenovat?

Ano, určitě můžete. Po kliknutí na úvodní bublinu se dostanete na stránku, kde stačí kliknout na záložku „Nastavení“ a účet jednoduše přejmenujete.

Kde najdu výpis z účtu?

Všechny výpisy najdete v sekci Dokumenty a výpisy přímo na hlavní stránce. Abyste měli informace přehledně na jednom místě, vytvořili jsme tzv. Souhrnný výpis, na kterém budete mít jak spořicí účet, tak podílové fondy za každý kalendářní měsíc a Roční výpis ING Podílových fondů. Na obou výpisech najdete stav portfolia ke dni výpisu i výpis vypořádaných pokynů. Nepřijdete ani o historické výpisy, které najdete ve stejné složce.

Jaké další zajímavosti mohu o svém účtu zjistit?

Na stránce s transakcemi můžete kliknout na „zobrazit graf“ (3B.png, 3W.png) a uvidíte výši svých úspor včetně aktuální hodnoty druhého úrokového pásma (aktuálně je pásmo ve výši 300 000 Kč). Dále zde uvidíte aktuální výši úroků platnou k měsíci, ve kterém graf zobrazujete (tato částka prozatím není součástí vašeho celkového zůstatku – ten se navýší na konci měsíce, kdy se úroky připisují a také daní).

ING Podílové Fondy

Co mě čeká nového?

Změnili jsme přehled o investicích tak, abyste měli po ruce vždy ty nejdůležitější informace a v první řadě viděli, jak se daří vašim investicím. Zároveň jsme zkrátili celý proces nákupu a prodeje fondů. Nově také můžete své investice plnohodnotně obsluhovat také kdykoli a odkudkoli v mobilní aplikaci.

Mohu při nákupu a prodeji fondu využít jiný účet než ING Konto?

K nákupu i prodeji fondů lze v souladu s našimi obchodními podmínkami využít pouze ING Konto.

Investování z ING Konta je rychlé a pohodlné. Veškerý přehled o transakcích vidíte ve svém Internetovém bankovnictví.

Jak zjistím, kolik mi fond vydělává?

Na hlavní stránce Internetového bankovnictví je základní přehled o aktuální výkonnosti (nerealizovaném výnosu) jednotlivých fondů v % i v měně fondu a celého portfolia v % a Kč. Další možností je graf. V detailu fondu klikněte na „Zobrazit graf“ a rozbalí se vám záložka s grafem, který vám ukáže, jak si váš fond vedl v minulosti. Graf si můžete zobrazit za poslední měsíc, od začátku roku nebo třeba rovnou celou historii od prvního nákupu. V horní části si pak můžete měnit, zda chce ziskovost vidět v %, nebo v měně fondu.

Kde najdu výpisy k fondům?

Všechny výpisy najdete v sekci Dokumenty a výpisy přímo na hlavní stránce. Abyste měli informace přehledně na jednom místě, vytvořili jsme tzv. Souhrnný výpis, na kterém budete mít jak spořicí účet, tak investiční fondy za každý kalendářní měsíc. Nepřijdete ani o historické výpisy, které najdete ve stejné sekci.

Můžu svoje investice obsluhovat z mobilu?

Samozřejmě, díky nové mobilní aplikaci (v Google Play nebo App Store) máte všechny potřebné funkce pro obsluhu vašich investic k dispozici kdykoli a odkudkoli.

Jak mohu začít investovat do podílových fondů?

Pokud jste ještě s ING neinvestovali, klikněte v menu na Nákup fondů, vyberte si jednoduše fond a Internetové bankovnictví vás provede otevřením smlouvy krok za krokem. V průběhu bude potřeba vyplnit investiční dotazník, který vám pomůže vybrat vhodnou skupinu fondů.

Jak si vyberu ten správný fond?

Před nákupem fondu vás Internetové bankovnictví samo upozorní, že je třeba vyplnit investiční dotazník, podle kterého vám budeme při každém nákupu pomáhat s vyhodnocením, zda je zvolený fond vhodný pro váš investiční profil a pro váš rizikový apetit.

Jak mohu prodat svoje podílové fondy?

  1. Přihlaste se ke svému Internetovému bankovnictví pod tímto odkazem.
  2. Na úvodní stránce rozklikněte investiční bublinu.
  3. Vyberte si konkrétní podílový fond.
  4. Klikněte na tlačítko „Transakce“ a zvolte „Prodat“.
  5. Následujte další kroky na obrazovce.

Za jak dlouho proběhne prodej a jak se to dozvím?
K vypořádání pokynu dojde do 6 pracovních dní. Částka bude připsána na vaše ING Konto.

Můžu investovat na pobočce nebo přes telefon?

Investování v Internetovém bankovnictví je rychlé, pohodlné a bezpečné.

Pokud přece jen budete chtít s investováním pomoci, rádi vám na naší bezplatné telefonní lince poskytneme podporu a informace, jak fondy ve vašem Internetovém bankovnictví obsluhovat. Operátor s příslušnou certifikací v oblasti investic vám celý postup vysvětlí, a také poradí, jak konkrétní kroky v rámci založení, nákupu či prodeje fondů uděláte sami v prostředí vašeho Internetového bankovnictví.

Také za námi můžete přijít na pobočku, kde si s vámi o investování rádi popovídáme, vše vysvětlíme a provedeme založení, nákup či prodej fondů podle vašeho přání.

Kde najdu přehled svých transakcí?

Všechny transakce k danému fondu najdete chronologicky seřazené přímo pod grafem, který zobrazuje výkonnost fondu.

Kde najdu přehled svých pravidelných investic?

Nově ve svém Internetovém a Mobilním bankovnictví najdete přehled pravidelných investic na jedno kliknutí. Na jednom místě uvidíte, na jakou částku a s jakou pravidelností máte investici nastavenou a kdy proběhne další investice. Jednoduše odsud zadáte i novou pravidelnou investici.

macBook Kde najdu přehled svých pravidelných investic?
  • 1. Na domovské stránce klikněte v levé části obrazovky na bublinu „Investice“.
  • 2. V pravé části obrazovky pod bublinami klikněte na „Pravidelné investice“.
  • 3. Uvidíte přehled všech vašich pravidelných investic.

Bezpečnost

Jak vás chrání ING

  • ING monitoruje internet a vyhledává imitace webových stránek, které často tvoří první krok při útoku phisherů. Následuje práce s příslušnými mezinárodními úřady, abychom zajistili uzavření těchto webů v nejkratším možném čase.
  • ING se řídí doporučeními bezpečnostních expertů a výrobců softwaru ke zvýšení bezpečnosti používaných řešení.
  • ING se řídí podle standardů bankovního odvětví a dobré praxe.
  • ING používá certifikáty pro ověření pravosti stránek internetového bankovnictví od veřejně uznávaných autorit. Stránka je zabezpečena certifikátem pokud je v adresním řádku zobrazen uzamčený zámek.

SSL

Co můžete udělat sami

  • Aktualizujte a instalujte nejnovější software a tzv. bezpečnostní záplaty, abyste zabránili počítačovým pirátům nebo virům zneužít slabé stránky vašeho zařízení.
  • Nainstalujte a aktualizujte ochranu proti virům, abyste zabránili počítačovým podvodníkům napadnout váš počítač prostřednictvím viru či trojského koně.
  • Nainstalujte a aktualizujte anti-spywarové nástroje.
  • Nainstalujte a aktualizujte osobní firewall.
  • Používejte pouze programy od důvěryhodných dodavatelů a z oficiálních zdrojů.
  • Nezapomeňte na ochranu domácí sítě.

Buďte opatrní na osobní data

Vaše čísla účtů, zákaznické číslo, PIN, památné datum a identifikační číslo zákazníka jsou klíči k vašemu účtu. Nikdy si je nezapisujte, nesdělujte je nikomu dalšímu a neuvádějte je v e-mailech. Pamatujte si, že jste odpovědní za ochranu svého zákaznického čísla, PIN a dalších podrobností týkajících se zabezpečení.

Dávejte pozor na e-maily se spamy

  • Používejte spamový filtr, abyste tyto zprávy ani neviděli.
  • Na spamové zprávy nikdy neodpovídejte – vaše e-mailová adresa je v případě vaší reakce zaznamenána jako „živá“ a množství spamu se zvýší.
  • Pokud si přečtete spamovou zprávu, zapamatujte si jednoduché pravidlo: „Pokud to zní příliš dobře, aby to byla pravda, pravděpodobně to JE příliš dobré, než aby to byla pravda.“

Ochrana SMS a mobilních telefonů

ING poskytuje k ověření operací rozšířené 2-faktorové zabezpečení. Prvním faktorem jsou Klientské číslo a heslo, které představují základní ověření, druhým je SMS kód, který je určen pro citlivější operace. SMS zpráva obsahuje jednorázové náhodně vygenerované heslo. Tato metoda je považována za jeden z nejefektivnějších ověřovacích mechanismů.

S tím, jak se objevují nové metody podvodného jednání, si uživatelé elektronického bankovnictví bohužel musejí být vědomi možných ohrožení SMS kódu. Může vám například přijít phishingový odkaz s dotazem na informace nezbytné k provedení změny čísla mobilního telefonu u služby elektronického bankovnictví. Následně dojde ke změně čísla pro přímé zasílání SMS kódu.

U mobilních telefonů s přístupem na internet se může stát, že vám některé stránky nabídnou wap aplikace k rozšíření zabezpečení mobilního telefonu, které však ve skutečnosti přesměrovávají SMS kód na mobilní telefon podvodníka.

Chcete-li předejít oběma výše uvedeným příkladům, doporučujeme vám následovat rady uvedené v sekci zabývající se phishingem a před stažením a instalací aplikace do mobilního telefonu si vždy ověřit její důvěryhodnost a spolehlivost. Ověření můžete provést na internetu vyhledáním referencí. Neověřené aplikace mohou obsahovat škodlivý software, pro jehož rozpoznání nejsou mobilní telefony vybaveny.

Standardní praktiky ING

ING Bank s klienty příležitostně může komunikovat e-mailem nebo telefonicky. Jak lze tedy rozeznat, kdy vás tímto způsobem skutečně oslovuje ING a kdy jde o podvodníky?

  • ING vás v každém e-mailu / při každém telefonickém hovoru osloví jménem.
  • ING do e-mailů nevkládá hypertextové odkazy, které by vás zavedly na stránky, kde musíte uvést svoje zabezpečovací informace.
  • ING nikdy nežádá o potvrzení vašich údajů elektronickou poštou.
  • ING nikdy nevyžaduje, abyste jí e-mailem zaslali přihlašovací údaje nebo jakékoliv jiné důvěrné informace.
  • ING používá k zabezpečení transakcí  nejnovější mechanismy šifrování a prokazování identity.

Máte-li jakoukoliv pochybnost o e-mailu, který jste obdrželi pod hlavičkou ING, pak nás, prosím, kontaktujte.

Ochrana SMS a mobilních telefonů

ING Bank podporuje své mobilní aplikace pouze na zařízeních s originálním operačním systémem a v případě jeho jakýchkoliv modifikací nenese žádnou zodpovědnost za jakékoliv škody vzniklé v souvislosti s použitím modifikovaného operačního systému. Používáním zařízení s modifikovaným operačním systémem dochází k vyřazení bezpečnostních mechanismů, které jsou v originálním operačním systému navrženy k ochraně vašich osobních údajů i vašeho zařízení jako takového. V případě absence těchto bezpečnostních mechanismů se vystavujete nebezpeční napadení vašeho zařízení hackery, kteří mohou odcizit vaše osobní nebo přihlašovací údaje, poškodit vaše zařízení, napadnout vaši síť, nahrát do zařízení další škodlivý software nebo viry.

Služby otevřeného bankovnictví

Služby otevřeného bankovnictví

Dne 13. ledna 2018 nabyl účinnosti nový zákon o platebním styku, který implementuje do českého právního řádu pravidla vyplývající ze směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) o platebních službách na vnitřním trhu, takzvané PSD2. Zákon o platebním styku přináší do oblasti platebního styku spoustu novinek. Jednou z nich je například rozšíření výčtu platebních služeb o služby takzvaného otevřeného bankovnictví, prostřednictvím nichž můžete využívat některé platební služby poskytované k Vašemu ING Kontu prostřednictvím jiných poskytovatelů.

Nové služby otevřeného bankovnictví
Mezi služby otevřeného bankovnictví, které podporujeme, patří:

Služba informování o platebním účtu pomocí které můžete přistupovat k informacím o vašem ING Kontu, tj. zůstatku a historii transakcí, přes zabezpečené rozhraní jiného poskytovatele a

Služba nepřímého dání platebního příkazu pomocí které můžete zadat platební příkaz ze svého ING Konta přes zabezpečené rozhraní jiného poskytovatele.

Seznam autorizovaných jiných poskytovatelů naleznete ZDE

Nezapomínejte na bezpečnost
V současnosti umožňujeme využití služeb otevřeného bankovnictví pro ING Konto pomocí zabezpečeného komunikačního rozhraní pro otevřené bankovnictví. Účelem tohoto rozhraní je zejména zajištění bezpečného využívání služeb otevřeného bankovnictví pro ING Konto včetně zajištění bezpečnosti v oblasti platebního styku či ochrany klientských dat a osobních údajů.
Pro vyloučení všech pochybností Vás rovněž upozorňujeme, že jste povinni chránit své osobní bezpečnostní prvky (včetně například ověřovacích údajů) před jejich zneužitím, ztrátou, poškozením, odcizením či zpřístupněním neoprávněným osobám, a to i v případě využívání služeb otevřeného bankovnictví.

Kde můžu zjistit další informace
Více informací o bezpečném využívání našich platebních či jiných služeb naleznete v Manuálu služby otevřeného bankovnictví či na našich stránkách o bezpečnosti ING. Technický popis rozhraní naleznete na stránkách ING Developer portal. Také nepřehlédněte Upozornění pro veřejnost k nové právní úpravě v oblasti poskytování platebních služeb uveřejněné na stránkách České národní banky. V případě jakéhokoliv podezření na zneužití vašich osobních bezpečnostních prvků k ING Kontu či jiného problému nám prosím dejte ihned vědět na tel. 800 159 159.

Nejčastější druhy podvodů

Phishing

Phishingový útok je technika zneužití v případě práce on-line, která zahrnuje zaslání e-mailových zpráv, jež se tváří jako oficiální komunikace údajného odesilatele. Uvádějí adresu, odkazy a značky, které zdánlivě pocházejí od legitimních bank, maloobchodníků, společností, které provozují kreditní karty, atd. Takové e-maily většinou obsahují hypertextový odkaz na falešnou webovou stránku dané instituce a vyzývají majitele účtů, aby na nich uvedli své jméno a další podrobnosti týkající se zabezpečení, a to pod záminkou, že tyto údaje je nutné aktualizovat nebo změnit. Jakmile tyto informace poskytnete, mohou být zneužity k vyzvednutí vašich peněz na legitimních stránkách.

Je důležité, abyste e-maily s žádostí o informace považovali za podezřelé. Více najdete v sekci věnované standardní praxi ING, která se týká elektronické pošty.

Imitace webových stránek ING

ING monitoruje internet a vyhledává imitace webových stránek, které často tvoří první krok při útoku phisherů. Následuje práce s příslušnými mezinárodními úřady, abychom zajistili co nejrychlejší uzavření těchto webových stránek, někdy již ve stejný den, kdy takovou webovou stránku objevíme.

Podvod, týkající se poplatku předem

Možná už jste slyšeli o „podvodu, který se týká poplatku předem“, kdy jsou na tisíce elektronických adres rozeslány e-maily s příslibem velké částky peněz, ale je požadován drobný „poplatek“ na pokrytí právních služeb, otevření účtu nebo zaplacení celních poplatků. Někdy jsou nabízené peníze označovány jako výsledek loterie, na kterou jste si nikdy nekoupili tiket. Jindy jsou údajně uloženy na účtu v zámoří, ke kterému jeho majitel nemá přístup a slibuje vám procento z peněz na oplátku za vaši pomoc. V obou případech je nutné nejprve zaplatit různé poplatky.

Na tyto e-maily neodpovídejte. Jsou součástí podvodu a slíbené peníze nikdy nedostanete.

Toto varování sem umisťujeme, protože jsme si vědomi, že osoby, které tyto podvody provádějí, v nich mohou příležitostně zneužít jméno ING nebo některé z jejích poboček.

Slovníček

Phishing

Jde o podvodnou e-mailovou zprávu, která je na první pohled důvěryhodná, ale jejím cílem je podvodně vylákat údaje o účtu, číslo platební karty či další podobné informace, které se dají lehce zneužít. (Do českého jazyka se často překládá jako „rhybhaření“. Původní výraz pochází z anglických slov fishing = rybaření a phreaking, což je je relativně nový slangový výraz, který označuje krádež telefonní služby, při níž je hovor přesměrován na účet někoho jiného nebo telekomunikační firmy). Phishing je krádež citlivých informací, např. údajů o platební kartě či jména a hesla k nějaké službě. V současné době jde nejčastěji o falešný e-mail, který budí zdání oficiální komunikace ze strany vaší banky, která v něm žádá o ověření vaší totožnosti. Po kliknutí na odkaz je uživatel zaveden na falešnou stránku, a pokud na ní uvede své údaje, následně přijde o peníze.

Certifikát SSL

Certifikát SSL je – stručně řečeno – identifikační průkaz serveru, obsahující šifrovací klíč, kterým jsou data bezpečně chráněna proti zneužití během přenosu po internetu. Tímto certifikátem se server prokazuje při navazování bezpečné (šifrované) komunikace. Certifikát obsahuje mj. údaj o časové platnosti, digitální podpis certifikační autority, která ho vystavila, údaj, který server se jím smí prokazovat.

SSL znamená Secure Sockets Layer a jde o šifrovací protokol navržený firmou Netscape, který běží mezi transportní a aplikační vrstvou, nad vrstvou TCP/IP a pod protokoly HTTP, FTP apod. Poskytuje zabezpečení komunikace pomocí šifrování a autentizace komunikujících stran. SSL je protokol pro bezpečný přenos dat internetem, který šifruje údaje z vaší karty a znemožňuje tak, aby si je cestou někdo cizí přečetl. Poznáte ho podle přidaného „s“ v https://... nebo podle ikonky „zavřeného zámku“ v prohlížeči.

HTTP

HyperText Transport Protocol, HTTP, slouží ke komunikaci mezi prohlížečem a webovým serverem. Umožňuje přenášet stránky html z www k uživateli. Je to patrně nejpoužívanější internetový protokol, který slouží k zobrazování internetových stránek. Často bývá nahrazen šifrovanou variantou HTTPS, která je bezpečnější.

HTTPS

Jde o variantu protokolu HTTP šifrovanou pomocí SSL. Pro tento protokol je implicitní port 443.

Co se stane, pokud nebudu mít údaje aktuální?

Pokud by se stalo, že do předepsaného termínu nestihneme všechny vaše údaje aktualizovat, budeme muset zamezit váš přístup k bankovním transakcím a vedení účtu ukončit. O svoje peníze samozřejmě nepřijdete, po ukončení smlouvy vám je odešleme na váš transakční účet.

Nezapomínejte na bezpečnost

V souvislosti s výše uvedeným vám doporučujeme, abyste k přístupu k informacím o vašem ING Kontu či k zadávání platebních příkazů k jakýmkoliv platebním transakcím na vašem ING Kontu vždy používali výhradně internetové bankovnictví (webové rozhraní) a mobilní bankovnictví (mobilní aplikaci) ING. Rovněž bychom vám chtěli připomenout, že jste povinni dodržovat mlčenlivost o všech vašich ověřovacích údajích a dalších osobních bezpečnostních prvcích k ING Kontu a tyto chránit před jejich zneužitím, a to i v případě využívání služeb otevřeného bankovnictví.

Máte podezření na zneužití svých údajů?

V případě jakéhokoliv podezření na zneužití vašich ověřovacích údajů či dalších osobních bezpečnostních prvků či jiného problému nám prosím dejte ihned vědět na tel. 800 159 159.

Kde najdu Formulář pro doplnění transakčního účtu? Jak ho mám vyplnit a poslat?

Formulář pro doplnění transakčního účtu najdete ke stažení níže na této stránce. Pokud nám vaše číslo účtu pro poslání peněz chybí, formulář jste dostali společně se zmíněným dopisem.
Formulář můžete vyplnit elektronicky anebo ručně hůlkovým písmem. Pošlete nám ho prosím poštou na uvedenou adresu. A nezapomeňte nechat úředně ověřit váš podpis.

Phishing

Jde o podvodnou e-mailovou zprávu, která je na první pohled důvěryhodná, ale jejím cílem je podvodně vylákat údaje o účtu, číslo platební karty či další podobné informace, které se dají lehce zneužít. (Do českého jazyka se často překládá jako „rhybhaření“. Původní výraz pochází z anglických slov fishing = rybaření a phreaking, což je je relativně nový slangový výraz, který označuje krádež telefonní služby, při níž je hovor přesměrován na účet někoho jiného nebo telekomunikační firmy). Phishing je krádež citlivých informací, např. údajů o platební kartě či jména a hesla k nějaké službě. V současné době jde nejčastěji o falešný e-mail, který budí zdání oficiální komunikace ze strany vaší banky, která v něm žádá o ověření vaší totožnosti. Po kliknutí na odkaz je uživatel zaveden na falešnou stránku, a pokud na ní uvede své údaje, následně přijde o peníze.

Certifikát SSL

Certifikát SSL je – stručně řečeno – identifikační průkaz serveru, obsahující šifrovací klíč, kterým jsou data bezpečně chráněna proti zneužití během přenosu po internetu. Tímto certifikátem se server prokazuje při navazování bezpečné (šifrované) komunikace. Certifikát obsahuje mj. údaj o časové platnosti, digitální podpis certifikační autority, která ho vystavila, údaj, který server se jím smí prokazovat.

SSL znamená Secure Sockets Layer a jde o šifrovací protokol navržený firmou Netscape, který běží mezi transportní a aplikační vrstvou, nad vrstvou TCP/IP a pod protokoly HTTP, FTP apod. Poskytuje zabezpečení komunikace pomocí šifrování a autentizace komunikujících stran. SSL je protokol pro bezpečný přenos dat internetem, který šifruje údaje z vaší karty a znemožňuje tak, aby si je cestou někdo cizí přečetl. Poznáte ho podle přidaného „s“ v https://... nebo podle ikonky „zavřeného zámku“ v prohlížeči. Kliknutím na tuto ikonu zobrazíte detailní informace o zabezpečení komunikace a certifikátu.

HTTP

HyperText Transport Protocol, HTTP, slouží ke komunikaci mezi prohlížečem a webovým serverem. Umožňuje přenášet stránky html z www k uživateli. Je to patrně nejpoužívanější internetový protokol, který slouží k zobrazování internetových stránek. Často bývá nahrazen šifrovanou variantou HTTPS, která je bezpečnější.

HTTPS

Jde o variantu protokolu HTTP šifrovanou pomocí SSL. Pro tento protokol je implicitní port 443.



SSL

Rádi vám pomůžeme

Zavolejte nám na naši bezplatnou linku nebo nám nechte vzkaz a my se vám ozveme.