Přihlásit  

Proč mám své údaje aktualizovat?

Změna je život. Možná jste se před časem přestěhovali, změnili e-mail nebo cokoliv jiného. Chápeme, že je únavné hlásit každou novinku zvlášť. Občasná inventura ale pomáhá udržet věci v pořádku. Jako třeba teď. A protože nám záleží na vašem pohodlí, připravili jsme pro vás návod, jak všechno zvládnout co nejjednodušeji.

Co budu pro aktualizaci potřebovat?

Občanský průkaz

Kopii / foto občanského průkazu (z obou stran) nebo jiného dokladu totožnosti (občané jiných států)

Co dál? Koukněte do připojeného rozcestníku.

Vyberte si, který způsob komunikace s ING je vám milejší

Vyberte si, jak je pro vás nejsnazší své údaje aktualizovat

Nahrání dokumentů do Internetového bankovnictví

macBook anim
Hledat

Přihlášení do Internetového bankovnictví

  • Po přihlášení do Internetového bankovnictví klikněte na Dokumenty a výpisy
  • Klikněte na Přiložit a zobrazit v sekci Moje dokumenty
  • Dokumenty jednoduše nahrajte

Aktualizace údajů poštou (papírově)

  • Dokumenty nám můžete zaslat poštou. Návod i s předplacenou odpovědní obálkou jsme vám před časem poslali.
  • Naše adresa je:
    ING Bank N.V., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9
  • Potřebujete víc informaci? Podívejte se do naší sekce Na co se často ptáte. Nebo nám zavolejte na bezplatnou linku 800 159 159. Se vším vám poradíme.

Na co se často ptáte

Proč si mám údaje aktualizovat?

Občasná inventura pomáhá udržet věci v pořádku. Protože banka používá některé z údajů k tomu, aby Vám mohla nabídnout co nejlepší služby, vyplatí se mít všechno aktuální. Jindy je potřebujeme aktuální, abychom vyhověli zákonným požadavkům. A aby aktualizace pro vás byla co nejjednodušší, připravili jsme jednoduchý návod, jak na to.

Proč ING potřebuje mé údaje a co s nimi dělá?

Zákony platí pro všechny. Takže i pro nás. Je několik zákonů a předpisů, které banka musí dodržovat a sbírat od klientů údaje a aktualizovat je. Pomáhá to například internímu vyhodnocení některých nesrovnalostí a rizik nebo plnění daňové povinnosti. Zjednodušeně řečeno – pokud máte vše v pořádku, není se čeho bát. A ještě něco: stejně postupovat by měly i ostatní banky. V Česku, v EU ale třeba i v USA.

Jak můžu své údaje aktualizovat a jak jsou zabezpečené?

Přístupy jsme zabezpečili tak, abyste měli jistotu, že se k nim nikdo jiný nedostane. Údaje nám předejte ideálně přes Internetové bankovnictví, tam se zabezpečeně přihlašujete, takže to, co do něj nahrajete, je jen mezi námi. Jak a které údaje aktualizovat, najdete tady.

Proč potřebuje ING kopii průkazu totožnosti?

Kopie platného průkazu totožnosti je pro nás důležitá, protože díky ní můžeme ověřit aktuálnost vašich identifikačních údajů.

Jak ING moje osobní údaje chrání?

Jako oko v hlavě. Vážně, ochrana osobních údajů je pro nás extrémně důležitá. Protože jde ale o hodně obsáhlé téma, připravili jsme pro vás podrobný přehled o ochraně a zpracování osobních údajů na samostatné stránce.

Jak dlouho si ING mé údaje uchovává?

Celou dobu, kdy budete našimi klienty. Většinu údajů pak ještě archivujeme – nejčastěji podle zákona dalších 10 let od doby, kdy naše služby přestanete využívat. Podrobný přehled o ochraně a zpracování osobních údajů najdete na samostatné stránce.

Kolik mám na aktualizaci údajů času?

Kopii občanského průkazu a aktualizovat svoje údaje byste měli do 3 měsíců od naší první zprávy v Internetovém bankovnictví.

Nemůžete ji najít? Nevadí. Zavolejte nám na 800 159 159 a my vám řekneme, do kdy je potřeba údaje dodat.

Musím vyplnit všechny údaje nebo stačí jen některé?

Může zdát, že informací od Vás chceme opravdu hodně. Každá z nich má ale svůj účel. Projděte proto, prosím, všechny kategorie ze sekce Můj profil. A nakonec ještě nahrajte kopii platného průkazu totožnosti do sekce Dokumenty a výpisy.

Koho se aktualizace údajů týká?

Všech našich klientů. Od malých vkladatelů po nadnárodní firmy. Záleží nám na tom, abyste měli všechno v pořádku.

Co pro mě znamená ukončení smlouvy pro ING produkty?

Pokud všechny své údaje aktualizujete, není se čeho bát. A kdybychom přece jen museli náš smluvní vztah ukončit, informace najdete tady.

Můžu si v budoucnu znovu otevřít spořicí účet?

Ano, můžete si kdykoliv založit novou smlouvu ke spořicímu účtu ING Konto.

Mám dotaz k Internetovému bankovnictví

Podívejte se sem. Najdete tu spoustu tipů nejen k Internetovému bankovnictví.

Jak často musím své údaje aktualizovat?

Ideálně pokaždé, když ve vašem životě nastane nějaká důležitá změna. Bez informace o barvě vašeho nového auta se celkem obejdeme, ale pokud se přestěhujete, změníte zaměstnání, potřebujeme to vědět co nejdřív. Co je pro aktualizaci důležité? Údaje, které vidíte v Internetovém bankovnictví v sekci Můj profil. To platí i pokud budete mít nový průkaz totožnosti, třeba i jen proto, že ten starý přestal platit.


Chápeme ale, že je únavné na hlášení novinek pamatovat. Proto se vám čas od času sami připomeneme e-mailem nebo vám necháme zprávu v Internetovém bankovnictví.

Co je TIN nebo DIČ?

Aby země dokázaly určit, kdo jim odvádí daně, používají k tomu TIN (tax identification number) nebo DIČ (daňové identifikační číslo). Cizincům se v ČR ze stejného důvodu přiděluje rodné číslo.

Kde svoje TIN nebo DIČ jako cizinec najdu?

Svoje TIN nebo DIČ obvykle najdete ve vašem dokladu totožnosti. Bývá také v úředních dopisech nebo formulářích vaší země – například v komunikaci s finančním úřadem, na výplatní pásce nebo na daňovém přiznání z předchozích let. Nemůžete ho najít? Řekněte si o něj svému daňovému poradci nebo daňovému úřadu.

Jak můžu doložit, v které zemi platím daně?

Pro doložení tzv. daňové rezidence můžete použít jeden těchto platných dokumentů:



  • potvrzení o přechodném nebo trvalém pobytu v zemi daňové rezidence,

  • průkaze totožnosti vydaný v zemi daňové rezidence,

  • potvrzení o zaměstnání v zemi daňové rezidence.

  • Nejsnadnější je nahrát dokumenty do Internetového nebo Mobilního bankovnictví v sekci Dokumenty a výpisy.

Jaký průkaz totožnosti můžu dodat?

Pošlete prosím kopii svého občanského průkazu. Cizinci v rámci EU doloží svůj průkaz totožnosti. Pokud přicházíte ze země mimo EU, budeme potřebovat váš cestovní pas.


Okopírujte nebo vyfoťte všechny strany tak, aby z nich byly jasně patrné vaše údaje, fotografie a informace o průkazu. Nahrajte je do Internetového nebo Mobilního bankovnictví v sekci Dokumenty a výpisy. Podrobný návod najdete tady.

Co se stane, pokud nebudu mít údaje aktuální?

Pokud byste do předepsaného termínu nestihli všechny své údaje aktualizovat, budeme vám muset některé služby omezit a v krajním případě náš smluvní vztah i ukončit.

Rádi vám pomůžeme

Zavolejte nám na naši bezplatnou linku nebo nám nechte vzkaz a my se vám ozveme.