Přihlásit

Proč mám své údaje aktualizovat?

Změna je život. Možná jste se před časem přestěhovali, změnili e-mail nebo cokoliv jiného. Chápeme, že je únavné hlásit každou novinku zvlášť. Občasná inventura ale pomáhá udržet věci v pořádku. Jako třeba teď. A protože nám záleží na vašem pohodlí, připravili jsme pro vás návod, jak všechno zvládnout co nejjednodušeji.

Co budu pro aktualizaci potřebovat?

Občanský průkaz

Kopii / foto občanského průkazu (z obou stran) nebo jiného dokladu totožnosti (občané jiných států)

Co dál? Koukněte do připojeného rozcestníku.

Vyberte si, který způsob komunikace s ING je vám milejší

Vyberte si, jak je pro vás nejsnazší své údaje aktualizovat

Nahrání dokumentů do Internetového bankovnictví

macBook anim
Hledat

Aktualizace údajů poštou (papírově)

  • Dokumenty nám můžete zaslat poštou. Návod i s předplacenou odpovědní obálkou jsme vám před časem poslali.
  • Naše adresa je:
    ING Bank N.V., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9
  • Potřebujete víc informaci? Podívejte se do naší sekce Na co se často ptáte. Nebo nám zavolejte na bezplatnou linku 800 159 159. Se vším vám poradíme.

Aktualizace údajů na pobočce ING

Pobočka
  • A můžete se stavit i osobně. Na každé pobočce pro vás máme wi-fi zdarma a rádi vám nabídneme kávu.
  • Pokud se rozhodnete, že váš doklad nenahrajete do Internetového bankovnictví, je potřeba, abyste se zastavili za námi na pobočku. Společně s vámi ověříme platnost vašeho OP a opíšeme z něj i aktuální údaje.
  • Seznam našich poboček najdete tady.

Na co se často ptáte

Proč mám aktualizovat své údaje?

Změna je život. Možná jste se v poslední době přestěhovali, změnili e-mail nebo cokoliv jiného. Chápeme, že je únavné hlásit každou novinku zvlášť. Občasná inventura ale pomáhá udržet věci v pořádku. Jako třeba teď. A protože nám záleží na vašem pohodlí, připravili jsme jednoduchý návod na to, jak udržet vaše údaje aktuální.

Proč ING potřebuje mé údaje a co s nimi dělá?

Zákony platí pro všechny. Takže i pro nás. Je několik zákonů a předpisů, které banka musí dodržovat a sbírat od klientů údaje a aktualizovat je. K čemu je to dobré? Pomáhá to například internímu vyhodnocení některých nesrovnalostí a rizik nebo plnit daňové povinnosti. Zjednodušeně řečeno – pokud máte čisté svědomí, není se čeho bát. A ještě něco: stejně postupovat by měly i ostatní banky. V Česku, v EU ale třeba i v USA.

Jak můžu své údaje aktualizovat a jak jsou zabezpečené?

Přístupy jsme zabezpečili tak, abyste měli jistotu, že se k nim nikdo jiný nedostane. Údaje nám můžete předat buď přes internetové bankovnictví (tam se přihlašujete, takže to, co do něj nahrajete, je jen mezi námi), případně poslat ve speciální obálce poštou. Anebo se stavte osobně a všechno spolu vyřídíme na některé z našich poboček.

Proč potřebuje ING kopii občanského průkazu?

Kopie občanského průkazu je pro nás důležitá, protože díky ní můžeme ověřit aktuálnost identifikačních údajů.

Jak ING chrání osobní údaje svých klientů?

Jako oko v hlavě. Vážně, ochrana osobních údajů je pro nás extrémně důležitá. Protože jde ale o hodně obsáhlé téma, připravili jsme pro vás podrobný přehled zpracování osobních údajů na samostatné stránce.

Jak dlouho si ING mé údaje a kopie uchovává?

Celou dobu, kdy budete našimi klienty. Většinu údajů pak ještě archivujeme nejčastěji dalších 10 let od doby, kdy naše služby přestanete využívat. Připravili jsme pro vás podrobný přehled zpracování osobních údajů na samostatné stránce.

Kolik mám času na aktualizaci mých údajů?

Na nahrání kopie občanského průkazu a předání vašich údajů máte 2 měsíce od doručení prvního dopisu s žádostí o aktualizaci. Přesné datum najdete právě v tomhle dopisu.

Někam jste ho založili? Nevadí. Zavolejte nám na 800 159 159 a my vám řekneme, do kdy je potřeba údaje dodat.

Musím vyplnit všechny údaje nebo stačí jen některé?

Víme, že vyplnění celého formuláře je časově náročnější, ale budeme od vás potřebovat opravdu všechny informace. Kdybyste náhodou na něco zapomněli, ozveme se vám, abychom danou věc společně doplnili. Je to důležité, pokud se nám nepodaří aktualizovat všechny údaje v časovém termínu, budeme muset náš smluvní vztah ukončit.

Koho se aktualizace údajů týká?

Všech klientů. Od malých vkladatelů po nadnárodní firmy. Záleží nám na tom, abyste měli všechno v pořádku.

Co pro mě znamená ukončení smlouvy pro ING Konto?

Tato situace by znamenala zrušení vašeho účtu i smlouvy k podílovým fondům, pokud ji máte. Budete mít zamezený přístup k bankovním transakcím a nebudete moci provádět žádné transakce. O svoje peníze samozřejmě nepřijdete, po ukončení smlouvy vám je odešleme na váš transakční účet.

Co se stane s mými penězi a jak se k nim dostanu, pokud mi zrušíte spořící účet?

O svoje peníze samozřejmě nepřijdete, po ukončení smlouvy vám je odešleme na váš transakční účet.

Jak dlouhá je výpovědní doba?

Díky podmínkám, které jsou součástí produktové smlouvy pro ING Konto, si můžete přesně ověřit, za jakých okolností je možné smlouvy vypovědět. Pravidla platí samozřejmě pro obě strany.

Podáváme-li výpověď my, výpovědní doba začne běžet první den v měsíci následujícím po tom, kdy výpověď dostanete, a skončí uplynutím 2 měsíců, pokud ve výpovědi není uvedená delší lhůta.

Příklad: pokud dopis s výpovědí dostanete během července, výpovědní doba se počítá od prvního srpna a skončí posledního září.

Mohu si v budoucnu znovu otevřít spořicí účet?

Ano, můžete si kdykoliv založit novou smlouvu ke spořicímu účtu ING Konto.

Mám dotaz k internetovému bankovnictví

Podívejte se na sem. Najdete tu spoustu tipů nejen k internetovému bankovnictví.

Jak často musím své údaje aktualizovat?

Ideálně kdykoliv nastane ve vašem životě nějaká důležitá změna. Bez informace o barvě vašeho nového auta se celkem obejdeme, ale pokud se přestěhujete, změníte zaměstnání nebo dojde k jakékoliv další změně, na kterou pamatuje náš formulář, potřebujeme to vědět co nejdřív.
Chápeme ale, že je únavné hlásit každou novinku zvlášť, a proto se vám čas od času sami připomeneme e-mailem nebo zprávou.

Co je TIN nebo DIČ?

Aby země dokázaly určit, kdo jim odvádí daně, používají k tomu TIN (tax identification number) nebo DIČ (daňové identifikační číslo). U cizinců se v ČR z tohoto důvodu eviduje rodné číslo.

Kde svoje TIN nebo DIČ jako cizinec najdu?

Svoje TIN nebo DIČ obvykle najdete ve vašem dokladu totožnosti. Bývá uvedeno také v úředních dopisech nebo formulářích vaší země – například v komunikaci s finančním úřadem, na výplatní pásce nebo na daňovém přiznání z předchozích let. Pokud jej nemůžete najít, požádejte o něj svého daňového poradce nebo daňový úřad.

Rádi vás uvidíme

Domluvte si schůzku na některé z našich poboček.

Rezervovat termín