Často kladené otázky o ING Kontu
Jak si založíte ING Konto?
ING Konto si můžete založit jedním z následujících způsobů:
- online na naší internetové stránce
- na našich pobočkách
- po telefonu prostřednictvím bezplatné infolinky 800 159 159
Jak si založíte ING Konto online?
Založení ING Konta
Prvním krokem k založení ING Konta je vyplnění vašich identifikačních a kontaktních údajů do online žádosti o zřízení ING Konta, kterou naleznete na naší internetové stránce.
V dalším kroku vám poskytneme online návrh příslušných smluv a dalších dokumentů, které si pečlivě prostudujte. Budete-li s návrhem našich smluv (a dalšími dokumenty) souhlasit, podepište je elektronicky zadáním jednorázového hesla, které vám zašleme na váš autorizační telefon, či jinak dle podmínek uvedených v návrhu příslušné smlouvy.
Po úspěšném podpisu všech příslušných smluv vám bude ING Konto založeno.
Potvrzení o založení ING Konta a klientské číslo
Potvrzení o založení ING Konta, číslo vašeho ING Konta a váš první ověřovací údaj - klientské číslo vám budou zaslány na vaši e-mailovou adresu uvedenou ve vaší žádosti o zřízení ING Konta. V této fázi však vaše ING Konto ještě není aktivní a není možné provádět jeho prostřednictvím žádné platební transakce, s výjimkou přijetí první platby provedené z vašeho registrovaného účtu pro účely vaší identifikace.
Nastavení PIN a hesla
V dalším kroku si zvolíte vaše zbylé dva ověřovací údaje - PIN a heslo, které budete spolu s klientským číslem potřebovat pro přístup k vašemu ING Kontu a pro jeho obsluhu.
Aktivace ING Konta
Posledním krokem je aktivace vašeho nově založeného ING Konta.
Pro aktivaci vašeho ING Konta je nutné provést vaši neosobní identifikaci. Pro účely vaší neosobní identifikace proto budeme nejprve potřebovat, abyste nám doručili:
- kopii vašeho platného průkazu totožnosti (občanský průkaz pro občany České republiky, pas pro cizince),
- kopii alespoň jednoho dalšího platného podpůrného dokladu například řidičský průkaz (přijímáme i povolení k trvalému pobytu, rodný list, kartičku pojištěnce a ZTP kartičku),
- kopii dokladu potvrzujícího existenci vašeho registrovaného účtu (výpis z účtu vedeného v českých korunách u tuzemské banky na vaše jméno), který nesmí být starší více než 3 měsíce. Výpis musí obsahovat alespoň čitelné číslo účtu, kód nebo název banky a vaše jméno. Zůstatek na účtu a částky jednotlivých transakcí na výpise si můžete začernit.
Jakmile nám tyto dokumenty zašlete a my je ověříme, musíte ještě z vašeho registrovaného účtu poslat na vaše ING Konto identifikační příchozí úhradu v maximální výši 1 Kč.
Veškeré výše uvedené dokumenty nám můžete doručit tak, že je nahrajete v internetovém bankovnictví pod volbou "Dokumenty/Výpisy" v sekci "Moje Dokumenty".
Pokud budou splněny všechny další podmínky stanovené ve všech příslušných smlouvách a našich dalších dokumentech, umožníme Vám ING Konto využívat. Od tohoto okamžiku se vaše ING Konto stane aktivním. O aktivaci Vašeho ING Konta Vám zašleme také potvrzovací SMS na váš autorizační telefon anebo zprávu do vaší schránky v internetovém bankovnictví.
Jaké dokumenty jsou zapotřebí pro otevření účtu ING Konto on-line?
Pro samotné otevření účtu ING Konto prostřednictvím webových stránek nebo bezplatné linky 800 159 159 budete potřebovat pouze mobilní telefon. Pro vaši identifikaci a plnou aktivaci ING Konta budeme potřebovat doložit
- kopie dvou platných dokladů totožnosti. Jako první doklad váš občanský průkaz nebo cestovní pas. A jako druhý doklad např. řidičský průkaz (přijímáme i povolení k trvalému pobytu, rodný list, kartičku pojištěnce a ZTP kartičku).
- kopii výpisu z vašeho účtu. Výpis musí obsahovat alespoň čitelné číslo účtu, kód nebo název banky a vaše jméno. Zároveň nesmí být starší než 3 měsíce. Zůstatek na účtu a částky jednotlivých transakcí na výpise si můžete začernit.
Všechny potřebné dokumenty můžete bance dodat z pohodlí domova prostřednictvím Internetového bankovnictví.
Jak si založíte ING Konto prostřednictvím naší pobočky
Kdo si může ING Konto založit?
ING Konto si může založit každá plně svéprávná fyzická osoba starší 18 let, která má kontaktní adresu v České republice a autorizační telefon. ING Konto si může zřídit tedy i cizinec. ING Konto není určeno pro podnikatele.
ING Konto si u nás můžete založit každý kromě osob, které mají uzavřenou pouze Produktovou smlouvu pro ING Podílové fondy. Potřebujete poradit? Zavolejte nám na bezplatnou linku 800 159 159.
Rádi bychom vás také upozornili, že ING Konto nyní z technických důvodů nelze založit našim klientům, s nimiž máme uzavřenou pouze Produktovou smlouvu pro ING Podílové fondy.
Musím kvůli založení ING Konta změnit banku?
Při zakládání ING Konta banku měnit nemusíte. ING Konto bude doplňkem k jakémukoliv běžnému účtu, který máte již sjednaný. Při zřizování ING Konta pouze zadáte číslo jednoho až tří účtů (tzv. Transakční účty), které máte vedené v jakékoliv jiné tuzemské bance. Z ING Konta můžete převádět finanční prostředky na tyto Transakční účty a dále na účty produktů ING (tzv. ING transakční účty), které si také nadefinujete ve smlouvě. Na účet ING Konto naopak máte možnost zasílat peněžní prostředky z jakéhokoliv účtu vedeného u tuzemské banky.
Jaký účet můžete používat pro odchozí úhrady z ING Konta?
Co je Registrovaný účet?
Co je transakční účet?
Jaký je minimální vklad a zůstatek na ING Kontu?
Kolik účtů ING Konto si můžete založit?
Lze si založit ING Konto v cizí měně?
Jakým způsobem můžete vkládat peníze na ING Konto?
Jakým způsobem můžete vybírat naspořené peněžní prostředky z ING Konta?
Kdy si můžete začít vkládat na ING Konto peněžní prostředky?
Jak si můžete zařídit automatické spoření na ING Kontu?
Jaké typy instrukcí můžete z ING Konta provádět?
Jak si ověříte, že platební transakce byla úspěšně provedena?
Jak dlouho trvá převod peněz z ING Konta na transakční účet?
Co dělat, když máte problémy se zadáním platebních příkazů či souhlasů k inkasu?
Jakým způsobem můžete zadat platební příkaz či souhlas s inkasem z ING Konta?
Kdy mohu platební příkazy zadávat?
- Internetovém bankovnictví nebo mobilním bankovnictví je Vám k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu na stránce prostřednictvím odkazu v pravém horním rohu webových stránek ing.cz.
- V pracovní době kontaktního centra na bezplatné telefonní lince 800 159 159.
Co dělat, pokud nemáte internet?
Rádi vás uvidíme na pobočce ING nebo si s vámi promluvíme na bezplatné telefonní lince našeho kontaktního centra 800 159 159.
Na lince našeho kontaktního centra můžete zadávat všechny typy platebních příkazů či souhlasy k inkasu, zjišťovat disponibilní zůstatek či historii transakcí na ING Kontu, měnit vaše kontaktní údaje apod.
Jaký je rozdíl mezi platebním příkazem k odchozí úhradě a platebním příkazem k inkasu?
Platební příkaz k odchozí úhradě slouží k odeslání peněžních prostředků z vašeho ING Konta na vybraný transakční účet. Po provedení platebního příkazu k odchozí úhradě se tudíž sníží disponibilní zůstatek na vašem ING Kontu.
Prostřednictvím platebního příkazu k inkasu dáváte instrukci k zaslání peněžních prostředků z jiného účtu ve prospěch ING Konta. Platebním příkazem k inkasu tudíž navyšujete disponibilní zůstatek na vašem ING Kontu. Nezapomeňte však nastavit souhlas s inkasem v bance, ze které bude platba inkasována.
Může s penězi na ING Kontu nakládat i někdo jiný než vy?
Jaká je úroková sazba na ING Kontu?
Kdy se připisují úroky?
Platíte za ING Konto nějaké poplatky?
Jak často budete dostávat výpis z ING Konta?
Jak je ING Konto zabezpečeno?
Jak můžete provést změnu transakčního účtu?
Jak můžete změnit adresu trvalého bydliště?
Změnu adresy trvalého bydliště nám můžete oznámit tak, že v internetovém bankovnictví pod volbou „Dokumenty / Výpisy“ a dále „Moje dokumenty“ pouze nahrajete kopie obou stran nového občanského průkazu. O zbytek se postaráme a změnu provedeme do 2 pracovních dnů.
Nahlásit změny trvalé adresy nám také můžete prostřednictvím formuláře Oznámení změny.K vyplněnému formuláři přiložte kopie obou stran občanského průkazu a obojí odešlete poštou s vaším úředně ověřeným podpisem na naši kontaktní adresu:
ING Bank N.V., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9
Jak můžete změnit kontaktní adresu, e-mail nebo kontaktní telefon?
Jak můžete změnit heslo?
Jak jsou chráněné vklady na ING Kontu?
Jako klient naší banky máte nárok na náhradu plynoucí z neschopnosti ING Bank N.V., organizační složky splnit své závazky. ING Bank N.V., organizační složka je účastníkem holandského systému ochrany vkladů "Deposit Guarantee System", zřízeného dle právních předpisů Nizozemí (dle § 3.5.6.1 a následujících zákona "the Financial Supervision Act" ze dne 28. září 2006), a v souladu s právem Evropské unie. Vklady a investice klientů ING Bank N.V., organizační složky jsou v Nizozemí řádně pojištěny v rozsahu 100 % do výše ekvivalentu 100 000 EUR.
Proč nemůžete na vaše ING Konto dostávat váš důchod?
Proč si nemůžete k ING Kontu zřídit SIPO?
Jak postupovat v případě úmrtí majitele ING Konta?
Jak si můžete spočítat své výnosy z ING Konta?
Výše denního úroku se rovná součinu aktuálního zůstatku a denní úrokové míry. Denní úroková sazba je vypočítána jako jedna setina roční úrokové sazby dělené počtem dní v příslušném kalendářním roce.
Hrubá výše úroků = částka * výše úrokové sazby / 36 500 * počet dní
Srážková daň = hrubá výše úroků * 0,15
Čistá výše úroků = hrubá výše úroků – srážková daň
Jak lze jednoduše změnit banku?
Převedení účtu se řídí Zákonem o platebním styku, který zajišťuje stejná pravidla pro změnu banky pro všechny platební instituce v České republice. ING Bank za vás může vyřídit převedení vašeho stávajícího účtu k nám. Stačí pouze vyplnit níže přiložené dokumenty. ING Konto je však spořicí účet, proto nelze převést všechny služby v plném rozsahu, ale pouze ty, které ING Konto nabízí.
Žádost o změnu platebního účtu
Přehled klientem vybraných trvalých dispozic
Přehled příjemců informace o změně platebního účtu
Plná moc